نرم افزار خدمات پس از فروش و صنعت لوازم خانگی

ایران با جمعیت قریب بر 80 ملیون نفر پتانسیلی قوی برای مصرف لوازم خانگی دارد. این بازار مهم و بزرگ دارای دو دسته تامین کننده می باشد. در حالت کلی تولید کنندگان و شرکت های بازرگانی وارد کننده لوازم خانگی تامین کنندگان این صنعت می باشند.

اگر نگاهی واقعی به این صنف داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که سهم واردات در این صنعت بسیار بیشتر از سهم تولید می باشد، چه بسا که در تولید لوازم خانگی نیز بسیاری از این لوازم به صورت نیمه آماده (CKD) وارد کشور شده و در خط های تولید تنها این دستگاه ها مونتاژ شده یا درصد کوچکی از قطعات آنها تولید این کارخانه ها می باشد.

مقاله مرتبط: اندازه گیری رضایتمندی مشتری

با توجه به مسائل فوق الذکر و سهم بالای واردات در این صنعت، تحریم ها و مشکلات ناشی از آن این صنعت را با مخاطرات زیادی رو به رو کرده است و سهم کشور های مختلف در این بازار کاهش یافته است. هرچند با چشم دوختن تجار ایرانی به بازار چین این کمبود ها تا حدودی جبران گردیده است، اما با توجه به افزایش قیمت ارز و کاهش قدرت خرید مردم، تا حدود زیادی از کیفیت این محصولات کاهش یافته است. با توجه به این عوامل، نیاز به پشتیبانی و گارانتی معتبر در این حوزه به شدت احساس می شود.

بر اساس مصوبه سال 1390 هیئت دولت، جهت حمایت از مصرف کنندگان کالا های با کیفیت ایرانی، کلیه کالا های ایرانی چه تولیدی و وارداتی باید خدمات پس از فروش مورد تائید سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده را داشته باشند. هر چند این مصوبه تا چند سال لازم الاجرا نبود ولی در چند سال اخیر این مصوبه اجرایی گردیده است و دو سازمان قانونی حمایت از حقوق مصرف کننده و سازمان صنعت و معدن مجری این مصوبه گردیده اند. در این قانون داشتن خدمات پس از فروش معتبر یکی از شروط لازم برای گرفتن کارت بازرگانی برای شرکت های بازرگانی و مجوز تولید برای شرکت های تولیدی می باشد. در بند های این قانون داشتن نرم افزار خدمات پس از فروش یکی از شروط  لازم جهت تائید خدمات پس از فروش می باشد.

شرکت فراپیام بیش با بیش از دو دهه فعالیت در صنعت نرم افزار کشور با ارائه راه حل های راهبردی، نرم افزار جامع خدمات پس از فروش خود را ارئه داده است که تمام نیاز های خدمات پس از فروش شرکت های فعال در حوزه لوازم خانگی را نیز پوشش می دهد. شرکت فراپیام مفتخر است با ارائه این نرم افزار گام بلندی در جهت تعالی این صنعت برداشته است.

نرم افزار خدمات پس از فروش آریا تدبیر ذهن با داشتن یک سیستم کدینگ بسیار قوی که همه ابعاد یک سازمان خدمات پس از فروش اهم از قسمت های مختلف سازمان، دستگاه ها، عیوب، قطعات و بسیاری از آیتم های دیگر را در بر می گیرد، کمک شایان و قابل توجهی جهت تهیه گزارشات کاربردی و مدیریتی می کند. سازمان ها با در دست داشتن گزارشات مبتنی بر اطلاعات حقیقی می توانند تصمیمات جدی در جهت بهبود کیفیت محصولات خود بگیرد. به عنوان مثال در شرکت های تولید کننده کالا بدست آوردن گزارش خرابی های یک دستگاه به خصوص بر اساس عیب های آن به سازمان کمک میکند تا در صورتی که این خرابی ها از درصد خاصی بگذرد اعلام اپیدمی کنند و به دنبال راه حل برای آن عیب خاص باشند و یا حتی دستور توقف تولید در جهت بهبود رضایتمندی مشتریان را صادر نمایند.

یکی دیگر از خصوصیات ویژه شرکت آریا تدبیر ذهن، داشتن پکیج نرم افزاری مالی و خدمات پس از فروش می باشد که این دو سیستم ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و باعث ایجاد یکپارچگی در سازمان ها می شود. این خصوصیت باعث می شود که انتقال اطلاعات بین سیستم مالی و خدمات پس از فروش بدون دخالت کاربر و بدون خطا انجام شود.

از دیگر ویژگی های مهم و درخور این نرم افزار می توان به روابط عمومی، پذیرش، تعمیرگاه ها، نمایندگی های مختلف،انبارهای مختلف،مدیریت مشتریان و نظرسنجی هوشمند نام برد که همه آنها در خدمات پس از فروش صنایع مختلف، کاربردی و راهگشا می باشد.


در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.